۱۰ قانون برای موفقیت در شرکتها

javahermarket

جمعه 29 دی 1391  09:59 ب.ظ

۱۰ قانون برای موفقیت در شرکتها

سفر ۱۰۰۰ مایلی باید با اولین گام آغاز شود." فیلسوف چینی لائوتزو این جمله را طی قرن ششم قبل از میلاد گفته است. توصیه ای فوق العاده است که طی سالیان سال همچنان پابرجا مانده است. همین که مشغول خواندن این مقاله هستید یک قدم برمی دارید باعث می شود از رقیبانتان جلو افتاده و بر آنها ارجحیت پیدا کنید.
شما میتوانید هم از گذشته و هم از دیگران، و حتی از موفقیت ها و شکست های خودتان در گذشته، درس عبرت گیرید. عبرت گرفتن باعث می شود بتوانید با شتاب بیشتری از راه به سمت کار درست عبور کنید، و کار درست است که باعث می شود شما بالاتر از سایرین قرار گیرد.
سعی و تلاش برای ترفیع و ترقی در شرکت، با خطرات و ماجراهای بسیاری همراه است. هیچ فرمول جادویی وجود ندارد که موفقیت شما را در این راه تضمین کند. برای این کار، فقط یکسری قانون های سیاه و سفید است که اگر می خواهید به موفقیت برسید، باید از آنها پیروی کنید.
در اینجا این ۱۰ قانون مفید را آورده ام که حاصل تجربه های ۲۰ ساله ی من با شرکت های بسیار بزرگ است. قبل از اینکه این ۱۰ قانون را شروع کنم، یک قانون اصلی را باز هم متذکر می شوم و آن هم سخت و خردمندانه کار کردن است.
● قانون اول: هیچ کس مستحق هیچ چیز نیست!
▪ این را به گوشتان بسپارید:
هیچ کس در شرکت مستحق آنچه دارد نیست. اگر تصور می کنید که مستحق مقامی بالاتر، پول بیشتر، یک شرکت بزرگتر و...هستید، خیر نیستید.
کار و تجارت هیچ رابطه ای با استحقاق ندارد—همه چیز به پیشرفت و موفقیت بستگی دراد. اگر همیشه کارهایتان را به درستی و بدون اشتباه انجام دهید، مطمئناً پاداشتان هم در راه خواهد بود.
● قانون دوم: از زمانتان بیشترین بهره را ببرید
اگر از نظر زمانی به کارتان تعهد نداشته باشید، مطمئناً جلو نخواهید افتاد. شرکت های حرفه ای و بزرگ تعهد و همکاری افراد برحسب چگونگی گذران وقت آنها در شرکت تخمین می زنند. پس زمانتان را تنظیم کنید و تا می توانید در وقت موجود کارهای مفید انجام دهید.
اگر شما اینکار را نکنید، کسی که به اندازه ی شما باهوش و زیرک است این کار را میکند. البته من موافق کار در تعطیلات آخر هفته نیستم اما بعضی وقت ها کمک بسیار خوبی است. شما شنبه تا پنجشنبه تقریباً ۶۰ ساعت کار می کنید، سعی کنید تا می توانید از این ۶۰ ساعت بهره ی کافی ببرید و سخت کار کنید و تا حد ممکن از کار کردن در ساعات آخر هفته خودداری کنید.
مهم نیست که شغلتان چیست، کمی سخت کوشانه تر و طولانی مدت تر در ایام کاری کار کنید.
● قانون سوم: در جنگ با رئیستان شما برنده نمی شوید
یکی از راه های خیلی آسان برای از بین بردن کارتان مشاجره و دعوا با رئیستان است. مطمئن باشید که تحت هیچ شرایطی شما برنده ی میدان نواهید بود.
البته عدم توافق و مباحثه بسیار سالم است و گاهی کمک می کند تا شرکت ها و افراد تصمیمات عاقلانه تری بگیرند. مطمئناً شما هم بحث های زیادی با رئیستان خواهید داشت. هر چقدر می خواهید بحث کنید اما نگذارید کار به مشاجره و دعوا بکشد. می توایند نقطه نظرات خود را پیشنهاد دهید اما سعی کنید همیشه نظر نهایی رئیستان را اجرا کنید.
● قانون چهارم: رئیستان را بشناسید
چه چیز بهتر از این است که رئیستان را آگاه نگاه دارید؟ رئیستان کدام را می پسندد، یک ایمیل کوتاه، تماس تلفنی، ایمیل صوتی،... یا ترکیبی از برخی از این موارد؟ اگر نمی دانید، تلاش کنید تا متوجه شوید. قانون اول برای برقراری ارتباط با رئیستان این است که آنطور که دوست دارند با آنها رفتار کنید.
● قانون پنجم: کتاب بخوانید—کارشناس شوید
کارشناس شدن در هر موضوعی کاری بسیار ساده است. ۵ کتاب در مورد آن موضوع بخوانید و متوجه خواهید شد که دیگر همه چیز را در مورد آن موضوع می دانید. بهترین کتاب های موجود در رابطه با کار و تجارت را مطالعه کنید. همیشه در جستجوی جدیدترین کتاب ها گوش به زنگ باشید.
● قانون ششم: ارقامتان را بدانید
اعداد و ارقام هیچگاه دروغ نمی گویند. مدیرعاملان و هیئت اجرایی باید همیشه از حساب و کتاب های خود باخبر باشند تا وقتی از آنها سوال شد، بتوانند از موقعیت خود از نظر مالی دفاع کنند. اگر به کمک احتیاج داشتید، از دیگران بخواهید. کار دشواری نیست و برای موفقیتتان ضروری است.
● قانون هفتم: درخواست بررسی عملکرد دهید
اگر کارتان را تازه شروع کرده باشید، به طور روتین بررسی عملکرد به شما می دهند اما پس از گذشت چند سال و ارتقاء شما به مقام های بالاتر اینکار متوقف می شود. اما شما باید خودتان درخواست بدهید و بررسی عملکردتان را بگیرید. همچنین میتوانید گهگاه رئیستان را به ناهار دعوت کنید درمورد عملکردتان در شرکت و نقاط ضعف و قدرتتان نظر او را جویا شوید. حتی اگر رئیستان کسی نباشد که رو در رو مسائل را بازگو کند، باز هم نکاتی را خواهید فهمید که می توانید روی آنها کار کنید.
● قانون هشتم: سیاست ها را بپذیرید
سیاست های شرکتی برای بقای زندگی آن لازم هستند، و هرچه شرکت بزرگتر باشد این سیاست ها نیز پیچیده تر می شوند. در یک شرکت، همه سعی دارند که جلو بیفتند و بر دیگران ارجحیت پیدا کنند. هرکس استراتژی خاص خود را دارد که زاینده ی سیاست های مختلف است. برخی سیاست های کثیفی دارند، و شما باید طرفتان را خوب بشناسید و برای مقابله با آنها استراتژی های مخصوص ابداع کنید.
● قانون نهم: شیرین کاری های الکی نکنید
شیرین کارها افرادی هستند که معمولاً بیش از اندازه به یک موضوع می پردازند که معمولاً به زیان دیگران و به نفع خودشان است. اگر حتی یکبار چنین کاری مرتکب شوید، دیگران تصور بدی درموردتان خواهند کرد و از چشم همه خواهید افتاد.
● قانون دهم: خود را برای یک سخنرانی بزرگ آماده کنید
در شرکت ها معمولاً اتفاق نمی افتد که بتوانید برای بیش از یک یا دو نفر سخنرانی کنید، اما اگر چنین موقعیتی دست داد، همه ی تلاشتان را کرده و خود را برای آن آماده کنید. سعی کنید پیام خود را کوتاه و مفید بگویید. سخنرانی های طولانی را کسی راغب به گوش کردن نیست.
منصب های زیادی به خاطر سخنرانی بد از دست می روند. آمادگی قبل از سخنرانی و شناخت حضار و شنوندگان امری بسیار مفید خواهد بود. در این زمینه به خاطر داشته باشید که:
ـ برای آماده سازی خود زمان بگذارید
ـ شنوندگانتان را بشناسید
ـ پیامتان را به شکلی ساده ارائه دهید
ـ پیشنهاد و نتیجه گیری در سخنرانیتان داشته باشید
ـ در آخر سخنرانی، اظهارات خود را به طور خلاصه مطرح کنید
ـ سر وقت سخنرانی خود را به اتمام برسانید
ـ از شنوندگانتان در آخر کار تشکر کنید
● از نردبان ترقی بالا بروید
حالا که قانون های لازم برای موفقیت را دانستید، کار خود را شروع کنید. باز هم تکرار می کنم، عبرت گرفتن باعث می شود بتوانید با شتاب بیشتری از راه به سمت کارِ درست عبور کنید، و کار درست است که باعث می شود شما بالاتر از سایرین در شرکت قرار گیرید. پس عجله کنید!

نوشته شده توسط: موسی نایینی | آخرین ویرایش:- | نظرات ()

یافتن راه‌حل‌هایی برای مشکلات روزمره کسب و کار

javahermarket

جمعه 29 دی 1391  09:35 ب.ظ

یافتن راه‌حل‌هایی برای مشکلات روزمره کسب و کار


● مربیگری برای عملكردی بهتر
مربیگری یكی از روش‌های آموزشی است كه باعث می‌شود افراد با تجربه بیشتر و به بهترین شكل ممكن رشد كنند. مربیگری، هم یك سبك است و هم روشی برای برقراری ارتباطات رو در رو، كه به یك مدیر كمك می‌كند تا از رشد مهارت‌های كاركنانش در قبال فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده حمایت كند. در حالت مربیگری، مدیر با یادگیرنده همكاری می‌كند تا مشخص شود كه یادگیرنده برای شغل فعلی و آتی خود، به چه مهارت‌های جدیدی نیاز دارد و بدین ترتیب به تحقق اهداف حرفه‌ای كمك می‌شود.
در جلسات مربیگری، مدیر به طور مستقیم با یادگیرنده كار می‌كند، به او اجازه آزمایش كردن می‌دهد و به او كمك می‌كند تا از فرصت‌های بیشتری استفاده كند. مربیگری شبیه به تربیت نیرو است. البته مربیگری برای انجام دادن وظایف خاص، آموزش مهارت‌ها یا شیوه‌های خاص مناسب است در حالی كه تربیت نیرو به دنبال رشد بلند مدت یك سازمان است.
مربیگری از مهارت‌های ارزیابی استفاده می‌كند اما آنها را با هدفی سازنده‌تر تلفیق می‌كند. در حقیقت ارزیابی، بی‌طرفانه و بر اساس مشاهده شكست‌ها یا موفقیت‌ها است اما مربیگری، رابطه‌ای مفید است كه در آن مربی، اقدام به هدایت و راهنمایی می‌كند.
● وقتی مربیگری به درستی انجام شود، این مزایا را به همراه می‌آورد:
▪ در قبال رشد كاركنان، رویكردی مقرون به صرفه است.
▪ به جای استخدام پرسنل اضافی، مهارت‌های كاركنان فعلی را افزایش می‌دهد.
▪ به مربی، نوعی حس موفقیت و ارزشمندی می‌دهد.
▪ به دیگر كاركنان درباره ارزش جایگاه سازمان، پیامی مثبت می‌دهد.
▪ در كاركنان ایجاد انگیزه می‌نماید، چرخش كاركنان و هزینه‌های استخدام كاركنان را كاهش می‌دهد.
▪ به یادگیرنده كمك می‌كند تا از آن‌چه كه به طور نظری آموخته در دوره‌ها و دیگر آموزش‌ها استفاده كند.
● مربیان باید:
▪ صبور، مراقب و كمك‌كننده باشند.
▪ دارای مهارت خوبی برای شنیدن باشند.
▪ از نقاط ضعف و قوت خود آگاه باشند.
▪ دارای مهارت‌های زبانی و غیرزبانی باشند.
▪ ناظر و مشاور خوبی باشند.
● مشكلات
▪ از آنجا كه مربیگری رو در رو است، كارآیی آن به منابع خاصی محدود است.
▪ اگر ساختاری واقعی برای فعالیت وجود نداشته باشد، مربیگری چیزی بیشتر از سخنرانی یك استاد برای شاگردش نخواهد بود.
▪ برای برگزاری جلسات مربیگری، مدیر یا معلم ممكن است به كمك افرادی نیاز پیدا كنند كه به مربیگری، به عنوان یك روش آموزشی، هیچ تعهدی ندارند.
● راهنمای عملی
۱. رویكردی را مشخص كنید.
▪ برای معرفی ضوابط، یك جلسه مقدماتی با یادگیرنده داشته باشید.
▪ نیازهای یادگیری را كه باید در جلسات مربیگری به آنها پرداخته شود، مشخص كنید، در مورد آنها به توافق برسید و آنها را اولویت‌بندی كنید.
▪ در مورد معیارهای موفقیت به توافق برسید و استانداردی را معین كنید كه بر اساس آن موفقیت سنجیده شود.
▪ روش‌های مختلف را بررسی كنید و یك طرح دقیق تدوین نمایید.
۲. سبك ارجح یادگیرنده را مشخص كنید.
هر فردی به روش‌های مختلفی یاد می‌گیرد. برای این‌كه تعلیم خصوصی مؤثر باشد، لازم است بدانید روش مؤثر برای آموزش یادگیرنده چیست. روش‌های مختلفی از جمله نگاه كردن مستقیم، گوش دادن، فكر كردن، خواندن، مشاهده كردن، منعكس كردن و امتحان كردن را مشخص كرده و رویكرد یا تركیبی از رویكردها را تعیین كنید كه مناسب‌ترین هستند.
۳. مدت مربیگری را مشخص كنید.
در مربیگری، مهارت‌ها را به طور واقعی امتحان نمایید. چنین جلساتی را باید به دقت برنامه‌ریزی كنید. با توجه به فهرستی كه در مورد اولویت‌ها تعیین كرده‌اید، در خصوص زمان جلسات به توافق برسید.
۴. برگزاری جلسه مربیگری
● در خصوص سطح‌های آموزش، موارد ذیل را به خاطر داشته باشید:
▪ این سطوح روشن و آسان باشند. در این حالت جزئیات آن‌چه رخ می‌دهد، برای یادگیرنده توضیح دهید.
▪ باید به علایمی مانند حركت بدن یا پرسش‌های غیرضروری كه نشان می‌دهد یادگیرنده تمركز خود را از دست داده، توجه كنید.
▪ نكات مناسب و مهم را خلاصه كرده و نحوه كمك به یادگیرنده را برای درك نكات كلیدی، بررسی کنید.
▪ اجازه دهید یادگیرنده هر چیزی را امتحان كند. در این زمینه به او كمك كنید و در صورت لزوم مسائل را به او یادآوری نمایید.
▪ به شكلی فعالانه، عملكرد خوب یادگیرنده را ترغیب و تشویق كنید.
۵. ارایه بازخورد
بازخورد، برای تجربه كردن و آموزش بهتر یادگیرنده، الزامی است. در ارایه بازخورد صادق باشید اما توجه داشته باشید كه این بازخورد سازنده باشد. همیشه تلاش كنید تا ارایه آنها به شكلی موفقیت‌آمیز صورت پذیرد.
۶. فعالیت‌های موقتی یادگیری را برنامه‌ریزی كنید.
فعالیت‌های توسعه را برای یادگیرنده برنامه‌ریزی كنید تا در فاصله جلسات مربیگری، آنها را انجام دهد. همیشه، همه چیز را برای یادگیرنده آماده و مهیا سازید اما در عین حال او را ترغیب كنید تا انگیزه‌اش را حفظ كند و به طور مستقل فرصت‌هایی را برای دستیابی به مهارت‌های جدید شناسایی كند. در مورد اهداف جلسات عمومی به توافق برسید.




نوشته شده توسط: موسی نایینی | آخرین ویرایش:- | نظرات ()

مهارت های شغلی مورد نیاز

javahermarket

جمعه 29 دی 1391  09:24 ب.ظ

مهارت های شغلی مورد نیاز

مهارتهایی که بایددر کسب آنها بکوشید، بستگی به علائق،تواناییها و استعداد شما و همچنین اهداف شغلی و منابع موجود دارد. اما با وجود نامشخص بودن وضعیت اقتصادی پیش رو، دستیابی به مهارتهایی که برای پیشرفت و آینده شغلی شما مفید خواهد بود، بسیار حیاتی است.
مهارتهای شغلی که هم اکنون در بازار کار بسیار مورد نیاز است و طبق نظر وزارت کار آمریکا در فهرست کار فرمایان قرار دارد، عبارتند از:
▪ مهارتهای حل مشکل
اکثر کارها و وظایفی که در زندگی خود با آن مواجه می شویم، بسیار بغرنج و پیچیده هستند. افرادی که مشکلات را بدرستی تشخیص می دهند، راه حلهای مختلف را پیدا می کنند و تصمیمات مؤثری می گیرند که در زمینه های شغلی مدیریت بازرگانی،مشاوره مدیریت، مدیریت روابط عمومی، علوم پزشکی و مهندسی مورد نیاز هستند.
▪ مهارتهای فنی و حرفه ای
امروزه، فناوری در تمام زمینه ها و رشته های علوم گسترش پیدا کرده است. نصب، آزمایش و تعمیر بیشتر تجهیزات الکتریکی، مکانیکی و الکترونیکی در حوزه های مهندسی، ارتباطات، اتومبیل، حمل و نقل و هوا فضا مستلزم دانستن مهارتهای فنی و حرفه ای است.
▪ مهارتهای روابط عمومی
شرکتهایی با مشکلات اجتناب ناپذیری مواجه می شوند که در ارتباط با رفتار متقابل اشخاص با یکدیگر است. اغلب اوقات، موفقیت یک شرکت به این موضوع بستگی دارد که افراد آن شرکت تا چه حد می توانند با هم به صورت گروهی کار کنند.
این مسئولیت و وظیفه مدیریت منابع انسانی، مدیریت پرسنل، مدیریت گروه و مدیر عامل است که نیاز های کارکنان خود را کاملاً بشناسد و در صدد یافتن بهترین روشها برای تامین نیازهای آنها در محدوده کاری و حیطه شغلی باشند.
▪ مهارتهای برنامه نویسی کامپیوتری و دانش کامپیوتر
برنامه نویسی صحیح کامپیوتری به منظور برآورده کردن نیازهای خاص یک شرکت خاص می تواند فرصتهای استخدام و پیشرفت حرفه ای شما را افزایش دهد.
بیشتر زبانهای برنامه نویسی که امروزه مورد نیاز هستند، عبارتند از: Visual Basic , HTML , Java , C++, Unix و SQL Server .
▪ مهارتهای آموزشی
در جامعه امروزی روزانه اطلاعات جدید بیشتری تولید و جمع آوری می شود.درنتیجه،تقاضا برای استخدام افرادی که دارای مهارتهای آموزشی در زمینه های آموزش، خدمات اجتماعی، مشاوره مدیریت و تجارت باشند، بسیار بالاست
▪ مهارتهای مدیریت مالی
امروزه برنامه ریزی اقتصادی برای تضمین یک زندگی راحت پس از دوران بازنشستگی امری بسیار ضروری است. کارگزاران سرمایه، برنامه ریزان مالی، حسابداران و حسابرس ها برای برآوردن این تقاضا همواره مورد نیاز هستند.
▪ مهارتهای مدیریت اطلاعات
در قرن حاضر، اطلاعات پایه و اساس سیستم های اقتصادی محسوب
می شوند و اشخاصی که دانش و مهارت مدیریت اطلاعات دارند، برای اکثر مشاغل، مورد نیاز هستند.تحلیل گران سیستم، تکنولوژیستهای اطلاعات، مدیران بانک اطلاعاتی و مهندسان ارتباطات و مخابرات از جمله اشخاصی هستند که مهارتهای مدیریت اطلاعات را دارند.
▪ مهارت دانستن زبان خارجی
امروزه کشورها به مواد و محصولات یکدیگر احتیاج متقابل دارند. به همین دلیل، توانایی صحبت و مکالمه به یک زبان خارجی فرصتهای شغلی مناسبی را فراهم می آورد.
▪ مهارتهای مدیریت تجارت و بازرگانی
هدایت و مدیریت موفقیت آمیز یک شرکت، بسیار مورد تقاضا و حیاتی است.در مرکز تمامی این مهارتها، توانایی مدیریت افراد، سیستم ها، منابع و سرمایه های مالی، شناخت خریداران و چگونگی تبدیل و تعبیر این نیازها به فرصتهای تجاری و بازرگانی قرار دارد.




نوشته شده توسط: موسی نایینی | آخرین ویرایش:- | نظرات ()

برچسب ها: مهارت های شغلی مورد نیاز ،
  • تعداد کل صفحات:10  
  • 1  
  • 2  
  • 3  
  • 4  
  • 5  
  • 6  
  • 7  
  • ...  
سیستم افزایش آمار هوشمند تک باکس

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic